شهریور
۲۷
۱۳۹۲

این دانه تاثیرات مخربی بر جنین دارد/ دانه ای که در دوران بارداری نباید خورد

دانشمندان با مطالعه بر روی دانه ها و سبزیجات گیاهی و خواص آنها پی برده اند که یکی از پرخاصیت ترین این دانه ها ارزن است که به عنوان یک خوشبو کننده دهان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

جام خانواده؛

دانه گیاه ارزن به رنگ های مختلفی مانند سفید، زرد کم رنگ، قهوه ای و خاکستری دیده می شود و طعم شیرین ملایمی دارد. گفتنی است ارزن حاوی مقادیر بالایی از فیبرها گروه ویتامین های B و آهن، منیزیم، فسفر، منگنز پتاسیم، کلسیم و آمینو اسیدهای ضروری برای بدن است.

بررسی ها نشان می دهند ارزن به عنوان یک جایگزین برای بیماران مبتلا به حساسیت به گلوتن بکار می رود و بیماران به جای نان گندم از نان ارزن برای تقویت بدن و رساندن مواد مغذی آن استفاده کنند.

افرادی که تنها از پرتئین های گیاهی استفاده می کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند معمولا از ارزن به عنوان یک منبع غنی برای تغذیه استفاده می کنند.

از لحاظ طب سنتی نیز ارزن برای مبتلایان به بیماری های قلبی به ویژه بیماری عروق کرونر مفید است و باعث کاهش ریسک ابتلا به دیابت و همینطور کاهش فشار خون و بروز انواع سرطان ها می شود.

از جمله دیگر خواص دانه گیاهی ارزن جلوگیری و پیشگیری از بروز سرطان سینه، آسم، سنگ کسیه صفرا در افرادی است که این ماده را در رژیم غذایی هفتگی خود قرار می دهند. مصرف ارزن در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث تاثیرات مخرب بر جنین شود.

باشگاه خبرنگاران/

درباره نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل را به عدد وارد نمایید : * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست مطالب

آمار بازدید

رتبه سایت

دیگشنری