شهریور
۲۱
۱۳۹۲

شناسایی ژن عامل رشد شترمرغ از سوی دكتر عباس دوستي محقق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

پژوهشگر شهرکردی(آقاي دكتر عباس دوستي) نخستین بار در کشور ژن عامل رشد شترمرغ را شناسایی کرد.

 

به گزارش خبرنگار آنا، عباس دوستی عضو هیات علمی گروه ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد پس از دو سال تحقیق بر روی گونه های مختلف شتر مرغ در ایران موفق شد این ژن را به نام خود ثبت کند .

مجری این طرح به خبرنگار آنا گفت: ژن تولید هورمون رشد شتر مرغ امسال در بانک جهانی quotation mark NCBI quotation mark به نام وی ثبت شد .

عباس دوستی اظهار داشت: برای شناسایی این ژن از روشهای مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ملکولی استفاده شده است با شناسایی این ژن ، زمینه تولید آزمایشگاهی هورمون رشد شترمرغ فراهم شد.

دوستی بالا بردن سرعت تولید گوشت در هر دوره پرورش و صرفه اقتصادی بسیار بالا برای کشاورزان را از مهمترین مزایای تزریق این نوع هورمون به شتر مرغ اعلام کرد.

به گزارش آنا، شترمرغ تنها پرنده ای است که همه قسمت های آن شامل پر ، پوست ، چرم ، قرنیه ،گوشت و تخم آن ارزش اقتصادی دارند، چرم این پرنده در ساخت کیف، کفش، کمربند و زیورآلات چرمی گرانبها کاربرد دارد، گوشت شترمرغ ارزش غذایی نسبت به گوشت قرمز ، کیفیت و ارزش غذایی بالاتری ، چــربی کمتر، کلسترول و سدیم پایین‌تر از دیگر مزایای استفاده از گوشت شتر مرغ است از طرف دیگر پرورش شتر مرغ به سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به سایر واحدهای دام و طیور نیاز دارد .

درباره نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل را به عدد وارد نمایید : * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست مطالب

آمار بازدید

رتبه سایت

دیگشنری