شهریور
۲۷
۱۳۹۲

خبر فوری بی بی سی درباره لغو تحریم های ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام شبکه بی بی سی در خبر فوری اعلام کرد: باحکم دیوان دادگستری اروپا تحریم‌های یک جانبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 17 شرکت دیگر ابطال شد.

 

این خبر تکمیل می شود

به گزارش بی بی سی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی قبلا علیه اتحادیه اروپا به خاطر تحریم شرکت های کشتیرانی ایران شکایت کرده بود که امروز این دادگاه به نفع شکایان حکم داد.

امیر پایور کارشناس بی بی سی با حضور در استودیو این شبکه در توضیح این خبر گفت: این خبر کاملا درست می باشد. حکم اتحادیه اروپا الان در مقابل من است این حکم حکمی مفصل است که در رابطه با شرکت کشتی رانی ایران صادر شده است.

 

در این حکم آمده است که اولا؛ دلایلی که اتحادیه اروپا برای در لیست تحریم قرار دادن کشتیرانی ایران ارائه کرده بود کافی نبوده است .

دوم اینکه: دلایلی هم که ارائه داده شده مشخص نمی کند که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در توسعه برنامه هسته ای ایران یا برنامه نظامی این کشور نقش داشته باشد.

 

این کارشناس بی بی سی در پاسخ به این سوال که قبل این اتفاق درباره برخی از بانک های ایرانی نیز صورت گرفت و حالا شرکت کشتی رانی فکر می کنید اهمیت این کار چیست آیا فکر می کنید بخش های دگر در ایران که تحریم شده اند آنها نیز می توانند بروند شکایت علیه اتحادیه اروپا شکایت کنند؟ گفت: دقیقا، یعنی این یک گام بزرگ دیگر برای ایران است برای مقابله با تحریم ها.

 

 

سایت بی بی سی نیز با اعلام این خبر نوشت:  این حکم تحریم های اعمال شده علیه شرکت کشتیرانی بوشهر، شرکت کشتیرانی حافظ دریا، شرکت کشتیرانی ایران و مصر، شرکت ایران وستشیپ، شرکت کشتیرانی خزر، شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا و چند شرکت دیگر وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی را لغو کرده است.

درباره نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل را به عدد وارد نمایید : * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست مطالب

آمار بازدید

رتبه سایت

دیگشنری