تیر
۲
۱۳۹۲

نکات مهم د رخرید گوشت مرغ

گوشت طیور از دسته گوشت های سفید محسوب می شود و از نظر ارزش غذایی نسبت به گوشت قرمزکمبود غذایی ندارد.

  گوشت طیور به علت دارا بودن نسوج نرم و هضم آسان و از نظر غذایی، خوشمزه تر ومناسب تر از سایر گوشتهاست.

 تقریباً به جز آنفلوآنزای مرغی، بیماری دیگری از مرغ به انسان منتقل نمی شود. بنابراین اگر کنترل لازم در مراحل کشتار و پَرکنی و ذخیره سازی آن صورت گیرد،بهداشتی تر است.

 * گوشت مرغ را حتماً از فروشگاه های معتبر بخرید و در موقع خرید، حتماً به بسته بندی و تاریخ انقضا و شرایط نگهداری آن توجه کنید.

  * بعضی از افراد سودجو در هنگام مریضی گله ی مرغ، به طور غیر قانونی اقدام بهذبح آنها کرده و در مغازه های نامعتبر در بازار به فروش می رسانند. توجه داشتهباشید به علت ذبح غیر استاندارد، لاشه ی این مرغ ها اکثراً دارای نقاط خون مردگی وضرب دیدگی می باشد و به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی در حمل و نقل و ذخیره سازیدارای آلودگی های میکروبی است.

  به علت استفاده ی بی رویه از واکسن ها و آنتی بیوتیک ها در پرورش صنعتی طیور وتجمع بازمانده ی دارویی آنها در کبد، مصرف جگر مرغ توصیه نمی شود و حتی الامکان به میزان کمتری از آن استفاده کنید.

 * بعد از اطمینان به معتبر بودن فروشگاه، به پوست لاشه ی مرغ دقت کنید. پوست لاشه باید به طور یکنواخت روی بدن کشیده شده و عاری از هر نوع پارگی، کوفتگی، رنگ پریدگی و علائم غیر طبیعی باشد. در اغلب نژادها رنگ پوست مرغ زرد کهربایی است.

  *استخوان سینه ی مرغ باید کاملاً مستقیم، بدون شکستگی یا انحنای غیر عادی بوده وعضلات آن برجسته و سفت و محکم از زیر پوست مشخص باشند.

  * در هنگام خرید یا استفاده از گوشت مرغ، حتماً به رنگ ماهیچه ی ران ها و بقیه بدن مخصوصاً سینه که سفید رنگ است، دقت کنید. مشاهده ی رنگ های غیر عادی در گوشت نشان دهنده ی کهنگی و معایب دیگری از جمله بیماری ها و آلودگی ثانوی میکروبی است.

  * در مورد ران ها بعد از کندن پوست دقت کنید که دارای خون ریزی های زیر پوستی نباشد و گوشت آن شفاف و صورتی رنگ به نظر برسد.

  * بوی گوشت سالم طبیعی و مطبوع است. از خرید گوشتی که دارای بوی غیر طبیعی است خودداری کنید.

  * همچنین بعد از پخت، گوشت مرغ باید خوش خوراک، خوش طعم و مطبوع باشد.

  * توصیه ی دیگر درباره مصرف جگر مرغ است. به علت استفاده ی بی رویه از واکسن هاو آنتی بیوتیک ها در پرورش صنعتی طیور و تجمع بازمانده ی دارویی آنها در کبد، مصرف جگر مرغ توصیه نمی شود و حتی الامکان به میزان کمتری از آن استفاده کنید.

  * پوست طیور نیز منبعی برای این باقیمانده های دارویی است، بنابراین بهتر است هنگام مصرف، ابتدا پوست مرغ را کنده و سپس آن را طبخ کنید.

درباره نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل را به عدد وارد نمایید : * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست مطالب

آمار بازدید

رتبه سایت

دیگشنری